Pár tipov na úvod. Počítajte s tým, že Land Rover Series a skorší Defender sú hlučné stroje.
Často sa stáva, že natrafíte na Sériu, ktorá niekoľko rokov nepojazdne stála. Ak tieto autá dlho stoja, často im zlyhá hydraulický systém a nefunguje spojka a brzda (prepadnuté pedálej, ďalej je zvyčajne prilepená spojka a neide zaradiť rýchlosť. Tiež sa stáva, že nedokážete ani naštartovať motor, prtože je zaseknutý piestik na čerpadle a do vstrekou neprichádza palivo. Všetko sa dá vyriešiť rýchlo a lacno, ale nie na mieste kúpy..
Dieslovy motor je celkom dobrý a udrží sa aj v modernej premávke, ak je dobre nastavený.
Brzdy su slabé.
Overdrive je čierna páka najbližsie ku sedadlu. Overdrive radíme až v štvorke, keď sme dosiahli vyššiu rýchlosť.
Radenie 4×4 je trochu zložitjšie. Zapíname stlačením žltej páky. Pre vyradenie zastaviť, pritiahnuť k sebe červenú a naspať vrátiť červenú.
4×4 sa automaticky zapne aj zaradením redukovanej rýchlosti pritiahnutím červnej páky ku sebe.
Série nemajú medzinápravový diferenciál, preto 4×4 radíme iba na nespevnenom povrchu, aby nedošlo k poškodeniu hnacieho ústrojenstva v zákrutách.
Ak auto nedokáže spraviť tento test, prípadne nesplnilo niektorý z testov nemusí vás to automaticky odradiť. Všetko sa dá opraviť, berte to skôr ako vašu páku na zníženie kupnej ceny.
Ako si vybrať Defender a zorientovať sa v ponukách na internete. Land Rover je značka,…
Dym z výfuku Čierny dym: vadné vstreky, opotrebované čerpadlo alebo zlé časovanie čerpadla Modrý dym:…
U starších land roverov sa často stane, že motor bol vymenený prípadne bol vymenený rám.…
Videl som defenderi a staršie série, ktoré boli zhrdzavené na šrot, videl som krásne nedotknuté…