Testovacia jazda, na čo dať pozor
Pár tipov na úvod. Počítajte s tým, že Land Rover Series a skorší Defender sú hlučné stroje.
Často sa stáva, že natrafíte na Sériu, ktorá niekoľko rokov nepojazdne stála. Ak tieto autá dlho stoja, často im zlyhá hydraulický systém a nefunguje spojka a brzda (prepadnuté pedálej, ďalej je zvyčajne prilepená spojka a neide zaradiť rýchlosť. Tiež sa stáva, že nedokážete ani naštartovať motor, prtože je zaseknutý piestik na čerpadle a do vstrekou neprichádza palivo. Všetko sa dá vyriešiť rýchlo a lacno, ale nie na mieste kúpy..
Dieslovy motor je celkom dobrý a udrží sa aj v modernej premávke, ak je dobre nastavený.
Brzdy su slabé.
Overdrive je čierna páka najbližsie ku sedadlu. Overdrive radíme až v štvorke, keď sme dosiahli vyššiu rýchlosť.
Radenie 4×4 je trochu zložitjšie. Zapíname stlačením žltej páky. Pre vyradenie zastaviť, pritiahnuť k sebe červenú a naspať vrátiť červenú.
4×4 sa automaticky zapne aj zaradením redukovanej rýchlosti pritiahnutím červnej páky ku sebe.
Série nemajú medzinápravový diferenciál, preto 4×4 radíme iba na nespevnenom povrchu, aby nedošlo k poškodeniu hnacieho ústrojenstva v zákrutách.
Prvá testovacia jazda
- pridávať plyn v každej rýchlosti a skúsiť púšťať plyn v každej rýchlosti. Pokazené prevodovky vedia vyskočiť zo stupňa pri pustení plynu. Vypadávajú najmä z dvojky. Ak áno, treba nový ,,detent spring“
- Ak su zlé brzdy, ťahá do strany pri brzdení
- Vyskúšať prídavnú prevodovku a 4×4 – nemala by vydávať veľmi zlé zvuky – môže tiež indikovať, že v prevodovke chýba olej
- volant by sa nemal otacat velmi velmi tazko. ak ano, priblem moze byt v tom, ze chyba olej, lebo zle sa nalieva. nachadza sa za volantom v palubovej doske
- Volant by sa mal vratit, ked vychadzas zo zakruty a pustis ho. Treba to len pomazat, nie je to nic strasne
Ak auto nedokáže spraviť tento test, prípadne nesplnilo niektorý z testov nemusí vás to automaticky odradiť. Všetko sa dá opraviť, berte to skôr ako vašu páku na zníženie kupnej ceny.